Water Roses


Water roses är en klubb som från början var en vänskaps klubb skapad utav Amanda Lightfield.
Den artonde Juli en helt vanlig torsdag så bestämde jag mig för att öppna upp Water roses för allmänheten då jag ville träffa nya människor och inte bara vara i samma klubb som mina närmsta vänner, det blir då lätt att man låser sig till varandra. Då öppnades klubben som en klubb som alla tillsammans skulle äga och för att det skulle vara några aktiviteter så behövde medlemmarna hålla i dom själva, detta funkade dock inte så bra i längden då det inte var så många som ville hålla själva i en aktivitet. 

Den fjärde september så bestämmer jag och Anna waterdawn för att ändra om Water roses till en helt annan klubb och göra den unik, detta gjorde vi genom att skaffa tre olika lag som medlemmarna skulle joina. Hopp Dressyr och Terräng var lagen som då fanns. Men då inte många medlemmar riktigt förstod konceptet eller engagerade sig tillräckligt mycket i klubben valde vi att sedan ta bort dessa lag men fortfarande vara en klubb inriktad på Hopp, Dressyr och Ponny eftersom att vi inte hade kvar någon terrängledare. 

Idag så är vi runt 50 medlemmar och dom flesta trivs väldigt bra, då vi inte släpper in vilka som helst och inte varje dag så har det blivit att alla känner alla, det är en speciell känsla i just denna klubben. Vi kickar inte heller folk för att dom är lite oaktiva då vi anser att alla inte har den tiden att lägga på Star Stable men vi vill ändå beroende på att våran väntelista växer att vi får ur de som faktiskt inte ens försöker engagera sig, detta gör vi genom att ibland vissa veckor där det är många aktiviteter ha en Hemlig koll, de som inte har dykt upp under den veckan får ett brev och slängs ut om dom inte har en tillräckligt bra andledning till varför dom inte varit på en enda aktivitet den veckan. Dessa kommer även att få en varning och om det är samma sak nästa gång vi har en hemlig koll så kommer dom att slängas ut från klubben. Dessa koller sker dock väldigt sällan då vi anser att alla medlemmar ska ta sitt eget ansvar och komma på aktiviteter då det måste vara dels därför dom väljer att vara med i klubben. Vi anser även att man inte kan slänga ut folk man kallar sin familj hur som helst.

Vi släpper inte in vem som helst som sagt utan man måste lyckas göra ett gott intryck på Lily Rainstorm för att skrivas upp på listan, detta för att vi inte vill ha in fans till personer som är med i klubben utan vi vill ha in personer vi kan ha kul och skratta med utan att ens nämna att dom är "kända". Det blir väldigt jobbigt i längden om man har med massa fans.

Intresseras du av denna klubben så kan du läsa på vår väntlista hur just du kan komma med i klubben. 
Postat av: Selena Goldbear

Skulle man få kunna gå med i klubben för jag hinner inte vara inne på SS så mycket också kanske jag hinner med aktiveteterna som kommer. Och du har gjort världens bästa jobb med designen... Göööö snyggggggg 8D

Svar: bara att skicka brev på sso så fixar vi det! Tack så mycket♥
Amanda ~

2013-08-02 @ 08:08:04
Postat av: Nichole Lightwater

Hejj Hejj 8D grym desing Manda Jag undrar om jag skulle kunna få vara med i klubben? ♥

Kram Nichole :)

2013-08-02 @ 15:39:59
Din bloggadress: http://starstablelove.blogg.se
Postat av: Ellen Flowerbell

Skulle jag kunna få vara med i din klubb? :)

2013-08-04 @ 10:21:31
Din bloggadress: http://onlinejorvik.blogg.se
Postat av: Matilda Greenstone

Nej men så grymt sött, teddybjörnar <33333

2013-08-07 @ 11:47:42
Postat av: Sofie shyheart

Hej jag vill bara anka för allt även ifall du kanske inte har märkt att du och Kim har gjort så att både jag och min storebror har börjat spela starstable :) Min storebror vågade inte skaffa en starstable gubbe i början för att han trodde att folk skulle reta han men när han såg videosarna ändrades det :) Tack så hemskt mycket

2013-09-04 @ 12:05:06
Postat av: nellie silverbell

kan man få gå med i WR för har velat det länge nu och du svarar inte på sso när jag skikcar brev så kan jag?

2013-09-11 @ 16:37:59
Din bloggadress: http://NellieSilverbell.bloggo.nu
Postat av: Emilystarpaw

Hej jag skulle jätte gärna vilja gå med i Wr :)

2013-09-21 @ 13:10:53
Postat av: Josefina Bravewater

Hej nu har jag sätt infon. Jag ville bara veta vad som krävdes ;) Jag skulle aldrig vilja va med i en klubb för att en "kändis" är med i den. Det var bara det att din klubb värkar vara bra o så. Men just nu så har jag det bra i Jorvik Ponies.Så Tja tja ;D

//MVH Josse

2013-10-01 @ 16:10:34
Din bloggadress: http://lifeinjorvikcity.blogg.se
Postat av: Goldstar

Du är så himla bra!!

2013-10-02 @ 17:08:49
Din bloggadress: http://www.anna-starstable.bloggo.nu
Postat av: Anna Goldstar

Du är så himla bra!!

2013-10-02 @ 17:09:29
Din bloggadress: http://www.anna-starstable.bloggo.nu
Postat av: amanda goldheart

Hej amanda! jag skulle villja va med i din klubb! För att jag älskar terräng och hoppning och i de klubbar jag arit med i t.ex. silversong wolwes gulid, rainbow dragons,crystal ghosts och jorvik ponies så har de inte så mycket terräng och hoppning.Jag e en mycket aktiv person som e scocila och flummig! :D
Det är jätte snällt om du hör av dig via sso mailen :) jag heter Amanda Goldheart :) tack i förhand!

2013-10-10 @ 20:59:38
Din bloggadress: http://starstableamanda.blogg.se
Postat av: anita darkstar

hej,skulle jag kunna gå med i WR? verkar va en bra klubb. Jag skulle blivit super glad om jag fick det ^-^ du är mitt största fän, jag älskar dig så mycke :) älskar dina videos, din blogg osv. Din klubb verkar va aktiv :3 Får jag va medlem när ngn lämna klubben? :) skulle blivit super glad, för jag vet att din klubb WR är full D:

2013-10-17 @ 17:20:04
Postat av: Alva Crazyfall

Hej! :D
Jo, jag var ju med i klubben förut, och insåg lite för sent att det var ett misstag att gå ur och skapa egen, så jag undrade bara om jag fick hoppa in igen?
Naturligtvis förstår jag om det inte skulle fungera, tänkte bara kolla ^^

Svar: det blir listan som gäller isåfall!
Amanda ~

2013-10-24 @ 19:10:31
Postat av: Saga Bluevalley

Heej :P Jag är Saga Bluevalley från sso ^^ Och jag vill gärna vara med i klubben, så nu ska jag skicka brev på sso :D Så, hoppas jag kommer med :P För det verkar VÄRKLIGEN vara en bra klubb :) Är då dock vän med Kim på sso, så jag känner någon iaf. x) Jag är jätte aktiv på sso, och jag loggar in på morgonen och på kvällen! :D Och, töm din brevlåda på sso, tsck C8

2013-10-27 @ 14:05:35
Din bloggadress: http://SagaBluewalley.blogg.se
Postat av: Saga Bluevalley

Ojj, sorry, skulle stå 'Tack' i slutet x) Aja, men ni/du fattar xD

2013-10-27 @ 14:06:50
Din bloggadress: http://Sagabluewalley.blogg.se
Postat av: Thea Yellowgirl

Jag har mailat om att få vara med men iggar ni brevet eller har du inte tid att kolla? :/

Thea Y

2013-11-20 @ 20:10:56
Din bloggadress: http://theay.blogg.se
Postat av: Thea Yellowgirl

Jag har mailat om att få vara med men iggar ni brevet eller har du inte tid att kolla? :/

Thea Y

2013-11-20 @ 20:10:56
Din bloggadress: http://theay.blogg.se
Postat av: Zoe Yellowtree

Jag har tidigare varit med i Water Roses och hoppade sedan ut :(
Kan jag få komma in igen? :)

Svar: HAHA, konstigt att jag inte minns det då da. :)
Amanda ~

2013-12-15 @ 18:51:21
Postat av: Joline Gladebard

Hej Amanda!
Jag skulle jättegärna villa vara med i klubben! Det är inte för att du är 'känd' utan för att jag behöver nåt att göra på dagarna! Tycker det verkar så mysigt att vara med i er klubb, ni har aktiviteter varje dag och håller ihop! Mitt liv är jättetråkigt utan en klubb och just eran verkar prefekt! Hoppas du svarar :D

2013-12-30 @ 12:54:33
Din bloggadress: http://gladebard.bloggplatsen.se
Postat av: Nadia Silverland

Hej!! Skulle jag kunna få bli med i klubben?? Isf breva mig på sso!

2014-01-10 @ 22:11:05
Din bloggadress: http://ssonadia.bloggo.nu
Postat av: Jaquelin

Vart finns väntelistan? Om det är kategorin längst till höger så fungerar den inte för mig. Kommer bara fram till den sidan jag är på.

Svar: den är borttagen
Amanda ~

2014-01-14 @ 21:45:50
Postat av: Alice Sweetnose

Snälla skriv upp mig på kö elr nått för du svarar aldrig på brev och jag vill så gärna gå med ;_; det är min drööm ;___;

2014-01-18 @ 11:57:58
Postat av: Nadia Silverland

Hej! Skulle jag kunna få bi med? Jag älskar verklugen er klubb!

2014-01-18 @ 16:49:15
Din bloggadress: http://ssonadia.bloggo.nu
Postat av: Felicia Friendforest

A family is a family, Water Roses gonna be my family, Someday.

2014-01-19 @ 20:30:08
Din bloggadress: http://thestarinjorvik.blogg.se
Postat av: Emily starpaw

Hrj jag skulle vilja st på kö till Water Roses? :)

2014-01-23 @ 21:49:07
Din bloggadress: http://emilystarpaww.blogg.se
Postat av: diana eastbaker

Hej jag vill jättegärna gå med i WR med tanke på att jag vill vara mer aktiv på sso

2014-01-26 @ 19:41:59
Postat av: Nadia Silverland

Skulle JÄTTEgärna bli med c: ställer mig på kö :D

2014-01-28 @ 16:38:44
Din bloggadress: http://ssonadia.bloggo.nu
Postat av: laila Mountainstone

skulle gärna vara med i eran kul, verkar som att ni är en riktigt "familj" och att ni har massor av kul. skriv upp mig på listan

2014-06-01 @ 19:45:13
Postat av: Anonym

Hej!

Jag heter Frida är 14 år. Har länge sökt en aktiv klubb som skulle passa mig. Har läst om er klubb och det känns som att jag har hittat just rätt klubb för mig. Ni verkar ha roligt tillsammans. Skulle jätte gärna vilja gå med i WR!

2014-06-06 @ 11:24:29
Postat av: Frida Graynight

Hej!

Jag heter Frida är 14 år. Har länge sökt en aktiv klubb som skulle passa mig. Har läst om er klubb och det känns som att jag har hittat just rätt klubb för mig. Ni verkar ha roligt tillsammans. Skulle jätte gärna vilja gå med i WR!

2014-06-06 @ 11:25:24
Postat av: Moa Mightybridge

Åååh..Typ alla kända klubbar är på server 1! D;

2015-03-31 @ 19:54:30
Din bloggadress: http://moamightybridge.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback



1.
2.
3.
4.
5.
6.

Skicka iväg ett mail till oss här för att skrivas upp på kön. Det funkar inte att be oss via SSO eller brev. Utan det är via detta kontaktformulär man ska höra av sig.