Schema v.48


Aktiviteterna rullar på som vanligt denna veckan, information om hur vi kommer fira julen i WR kommer upp under veckans gång. Ni får även gärna höra av er om ni skulle vilja lägga in en aktivitet som ni vill hålla under veckan.
 

Ponnyaktivitet med Alicia Starnight
Vi ska ha terräng i Gröndal denna vecka! Vi rider till Gröndal från Goldspurs gård. Vi ska hoppa på lite stockar och små murar och staket. Vi provar även på upphopp och nedhopp i skogen. Sadel, hjälm och stövlar obligatoriskt.

Samling: Goldspurs gård (X:80 Y:230)
Tid: 16:30

Jogging med Jennifer Northwood 
Vi samlas klockan 17:00 i Fort pintas stall för att träna upp våran kondition. Vi kommer hålla igång i 30 - 45 minuter. Ha på er bra joggingkläder

Unghästträning med Miranda Moonbell
Klockan 18:00 samlas vi vid steves paddock. Hästarna måste vara inridna och mellan 5 - 9 år. Sadel, träns och stövlar är ett krav och vi kommer även att vara högst 7 deltagare och därför måste ni anmäla er till Miranda i förväg. 

Kadriljträning i Jorvikstallets Arena med Anna Waterdawn
Vi ska fortsätta träna på kadriljen som vi gjorde förra gången, alla är välkomna. Ni MÅSTE ha glada hästar i level 15 och outfiten till Julshowen. Detta för att ni ska kunna rida bredvid varandra utan att rida ifrån.

klockan 18.00. (Direkt efter championaten.)


LEDIGT

Hopplektion med Amanda Lightfield
Vi kommer att träna att hoppa hindernai GÅD's paddock eftersom att vi inte hann med det förra gången. Vi samlas klockan 21:00 vid grinden till GÅD. Ha på er klubbens outfit.


Kadriljträning i Jorvikstallets Arena med Anna Waterdawn 
Vi ska fortsätta träna på kadriljen som vi gjorde förra gången, alla är välkomna. Ni MÅSTE ha glada hästar i level 15 och julshowens outfit, har du inte den fråga en vän vad den har i Rida & Snabbhet. Detta för att ni ska kunna rida bredvid varandra utan att rida ifrån.

klockan 21.00. (Direkt efter championaten.)

Westernlektion med Myra Riverfall
Tid: 18:00 (om det är champ då, vilket jag inte har koll på, så tar vi det direkt efter champet isf.) 
Plats: Samling i Jorvikstallets Arena 
Klädsel: Westernkläder. Har du ej tillgång till det så försök göra en westerninspirerad klädsel iallafall. Hästen ska helst ha både westernträns och westernsadel men tycker man absolut inte om westernsadlar går det bra med vanlig. Det ska inte vara ett måste att klä sig precis som en cowboy. 

Aktiviteten: 
Vi kommer att samlas i Jorvikstallets Arena där jag först ger en introduktion till mina westernaktiviteter framöver. Efter att vi sadlat och värmt upp hästarna kommer vi rida ut på en Trail-ride där vi kommer rida mot De glömda hedarna men svänga in i skogen innan och grilla korv på en mysigt belägen plats. Där kommer jag prata om vad jag tänkt ha för slags westernträningar i framtiden och alla kommer att få ge förslag på vad de själva gärna ser för upplägg. Så detta är inte riktigt en träning utan en mysig ridtur där jag sedan får höra era önskemål om framtida westernaktiviteter. Så att ni får göra saker ni själva skulle tycka vara kul. Därför ser jag gärna att så många som möjligt kommer som skulle vara intresserade av mina westernaktiviteter. Både för att jag vill ha koll på hur många det är och för att jag vill höra era förslag. 
Ha gärna med hästen ni vill träna western på i framtiden på denna lektion.
Postat av: Alice Moonstone/Zäta

Bra, men imorgon (Måndag) kommer jag nog inte hinna med ;_;
Inte tisdag heller då jag ska spela piano i kyrkan solo... Tränar hemma som en idiot xD

Måndagen kan jag inte komma på för att jag tar min spruta då och kommer ha skit ont i armen och inte orka spela SSO ;-;

2013-11-24 @ 23:19:12
Din bloggadress: http://Starfallh.blogg.se
Postat av: Camila Bluebear

Kan ni inte ändra tiden på lördag? :D
Kanske 20.00 eller nåt? Annars kan jag inte vara med. :c

Svar: idol ._.
Amanda ~

2013-11-25 @ 08:06:42
Din bloggadress: http://bluebear.bloggo.nu
Postat av: Matilda Silverwater

Jag kan inte komma på onsdag :'(
Rider kl. 17.00-18.00...

2013-11-25 @ 08:12:17
Din bloggadress: http://Silverwater.blogg.se
Postat av: Myra Riverfall

Hej!
Är ganska säker på att jag kan ha aktiviteten på söndag! Kan naturligtvis inte garantera något till 100% eftersom saker kan dyka upp som inte är planerade men jag ska göra så gott jag kan för att komma!

Tid: 18:00 (om det är champ då, vilket jag inte har koll på, så tar vi det direkt efter champet isf.)
Plats: Samling i Jorvikstallets Arena
Klädsel: Westernkläder. Har du ej tillgång till det så försök göra en westerninspirerad klädsel iallafall. Hästen ska helst ha både westernträns och westernsadel men tycker man absolut inte om westernsadlar går det bra med vanlig. Det ska inte vara ett måste att klä sig precis som en cowboy.

Aktiviteten:
Vi kommer att samlas i Jorvikstallets Arena där jag först ger en introduktion till mina westernaktiviteter framöver. Efter att vi sadlat och värmt upp hästarna kommer vi rida ut på en Trail-ride där vi kommer rida mot De glömda hedarna men svänga in i skogen innan och grilla korv på en mysigt belägen plats. Där kommer jag prata om vad jag tänkt ha för slags westernträningar i framtiden och alla kommer att få ge förslag på vad de själva gärna ser för upplägg. Så detta är inte riktigt en träning utan en mysig ridtur där jag sedan får höra era önskemål om framtida westernaktiviteter. Så att ni får göra saker ni själva skulle tycka vara kul. Därför ser jag gärna att så många som möjligt kommer som skulle vara intresserade av mina westernaktiviteter. Både för att jag vill ha koll på hur många det är och för att jag vill höra era förslag.
Ha gärna med hästen ni vill träna western på i framtiden på denna lektion.

2013-11-25 @ 10:38:52
Din bloggadress: http://mriverfall.blogg.se
Postat av: bella eastfield

Kommer ej kunna delta i onsdagens aktivitet dels för att jag inte har alla plagg till outfitten, och för att jag den tiden är vid frissören och klipper mig innan skolbalen den 4e december :)

2013-11-27 @ 17:25:11
Din bloggadress: http://jorviklife.blogg.se
Postat av: Vera W

kommer vara bort fredag ( är hos min farfar och han har en Macbook)
lördag hos min faster och så ska jag vara med och flytta 30 hästar till ett nytt stall och så på söndag är det ju SIHS och showen slutar 21.45 ;)

2013-11-29 @ 15:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback



1.
2.
3.
4.
5.
6.

Skicka iväg ett mail till oss här för att skrivas upp på kön. Det funkar inte att be oss via SSO eller brev. Utan det är via detta kontaktformulär man ska höra av sig.